TAURON Puchar Polski najbardziej medialnym wydarzeniem w polskim sporcie w rankingu „Forbesa”, „Przeglądu Sportowego” i Pentagon Research
Rekordowy turniej finałowy TAURON Pucharu Polski siatkarzy 2024 zebrał mnóstwo pochwał, zarówno od fachowców, jak i kibiców, a teraz wygrał ranking na najbardziej medialną imprezę sportową w naszym kraju. Cała ligowa siatkówka ma powody do dumy i jeszcze większą mobilizację, by z roku na rok podnosić swój poziom.
W materiale przygotowanym przez dziennikarzy „Forbesa” i „Przeglądu Sportowego”, a opartego na badaniach Pentagon Research, czytamy:
„W naszych analizach przyjrzeliśmy się także ekspozycjom wydarzeń sportowych, z których jednak najtrudniej wyciągać daleko idące wioski - w końcu porównuje się imprezy o odmiennych charakterach, na przykład trwający przez tydzień wyścig Tour de Pologne czy KSW, które organizuje gale średnio raz w miesiącu. Tym niemniej sporym zaskoczeniem wydaje się zwycięstwo w tej kategorii siatkarskiego Tauron Pucharu Polski (104,2 mln), który nie tylko wyprzedził dwa wspomniane wyżej wydarzenia, ale także piłkarski Fortuna Puchar Polski (70,3 mln). Puchar Polski w siatkówce mężczyzn to wciąż rzadko spotykany w naszym kraju przykład imprezy, w której wszystkie elementy biznesowo-sportowej układanki znajdują się na swoich miejscach - jest zaangażowane miasto (Kraków), jest odpowiednia infrastruktura (hala Tauron Arena), jest solidny sponsor (Tauron), są kibice (w 2024 roku finał Tauron Pucharu Polski oglądało rekordowe 13 935 widzów). A do tego jest wysoki poziom sportowy, którego nie gwarantują konkurencyjne rozgrywki piłkarskie. Dla nich główną kartą w walce o uwagę widzów są emocje. Czasem tyle wystarczy, czasem nie”.
W zestawieniu najbardziej medialnych sportowców jest trzech siatkarzy i siatkarka, w rankingu są także nasze kluby z PlusLigi.
– Bardzo się cieszę, że wyniki TAURON Pucharu Polski są tak dobre, potwierdza to że wybraliśmy dobrze, chcąc zrobić z turnieju finałowego wielkie święto ligowej siatkówki – mówi Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki, która jest organizatorem wydarzenia. – Dziękuję naszym partnerom i sponsorom, kibicom którzy razem z nami bawili się w TAURON Arenie, cieszę się także że tak harmonijnie układa się nasza współpraca z władzami miasta Krakowa. Mamy nadzieję co roku jeszcze podnosić poziom turnieju finałowego i zapewniać coraz więcej atrakcji naszym wspaniałym fanom – dodaje prezes.
Przypomnijmy, że ostatnia edycja TAURON Pucharu Polski to także fantastyczna frekwencja na trybunach największej polskiej hali. 3 marca 2024 na trybunach zasiadło 13935 widzów, co jest najwyższą frekwencją w historii meczów z udziałem siatkarskich drużyn klubowych w naszym kraju. Sponsorem tytularnym rozgrywek, których wielki finał odbywał się w stolicy Małopolski, była firma TAURON Polska Energia. Sponsorami głównymi byli PKO Bank Polski i DECATHLON.
Jak obliczono wartość medialną?
Wartość ekspozycji mediowych obliczana jest metodami porównawczymi, m.in. opierając się na polityce cenowej wiodących mediów w Polsce oraz rankingach popularności stron internetowych. Wartość ta zależy od formy ekspozycji (zdjęcie lub grafika, ekspozycja tekstowa w tytule, ekspozycja tekstowa w treści). Podstawą wyceny jest miesięczna liczba unikalnych użytkowników portalu, na którym zamieszczono artykuł - nośnik przekazu. Koszt odnoszony jest do średniego CPM, czyli określonej wartości na każdy tysiąc unikalnych użytkowników. Wartość ta jest obliczana na podstawie analizy cenników artykułów sponsorowanych w polskich serwisach informacyjnych, tematycznych i branżowych. Badanie przeprowadziła firma Pentagon Research w okresie od 13 maja 2023 roku do 12 maja 2024 roku.